جمع کثیری از بازنشستگان تأمین اجتماعی در کرمانشاه بار دیگر علیه فقر مفرط، تورم افسارگسیخته و ساختار فاسد اقتصادی دست به تجمع اعتراضی زدند.
بر اساس گزارشهای رسیده به صدای کرمانشاه، روز یکشنبه ۷ تیر ۱۴۰۵، بازنشستگان معترض مقابل ساختمان تأمین اجتماعی این شهر تجمع کردند. این حرکت اعتراضی همزمان با اقدامهای مشابه در دیگر شهرهای کشور شکل گرفت. حاضران در تجمع با سر دادن شعارهای تند، مستقیم سیاستهای معیشتی حکومت را هدف قرار دادند.
خشم بازنشستگان از فقر و سرکوب؛ طنین شعار «معترض زندانی آزاد باید گردد»
معترضان در این تجمع با سر دادن شعارهایی همچون «نه به گرانی و تورم»، «کارگر و معلم زندانی آزاد باید گردد» و «همبستگی علیه فقر و فساد» خواستار پایان دادن به بحران معیشتی شدند. با این حال، برجستهترین وجه تجمع امروز، پیوند صریح مطالبات اقتصادی با خواستههای سیاسی و حقوقبشری بود. بازنشستگان با فریاد «معترض زندانی آزاد باید گردد»، همبستگی خود را با قربانیان سرکوب اعلام کردند.
علیرغم فشارهای امنیتی، بازنشستگان تأکید دارند که شرایط ناگوار اقتصادی و جهش بیرویه هزینههای اولیه، ادامه زندگی را برای آنان غیرممکن کرده است. حکومت تا کنون هیچ پاسخ مشخصی به مطالبات قانونی این قشر ستمدیده نداده است.
