کشته شدن نوجوان ۱۷ ساله بلوچ، سید یوسف هاشمی به دست نیروهای مرزبانی

نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر دست به جنایت زدند. ماموران مسلح در منطقه مرزی زابل، سید یوسف هاشمی نوجوان ۱۷ ساله بلوچ را هدف شلیک مستقیم قرار دادند و به قتل رساندند. این نوجوان جان‌باخته پیش از این فاجعه، به دلیل نداشتن مدارک هویتی با بحران‌های عمیقی روبه‌رو شده بود.

شلیک به سوی سید یوسف هاشمی،‌ نوجوان فاقد شناسنامه حین بازگشت به زادگاه

این نوجوان که به دلیل نداشتن شناسنامه از حقوق اولیه هویتی محروم بود، پیش‌تر به‌صورت غیرقانونی به افغانستان رد مرز شده بود. او در جریان بازگشت به زادگاهش هدف تیراندازی نیروهای مرزبانی قرار گرفت و جان باخت.

محرومیت از حق هویت رسمی، سال‌هاست که زندگی شماری از شهروندان بلوچ را به نابودی کشانده است. رژیم ایران نه تنها از اعطای مدارک شناسایی به این شهروندان خودداری می‌کنند، بلکه آن‌ها را در خاک خود بیگانه نامیده و آماج گلوله قرار می‌دهد. این رویداد خونین بار دیگر موجی از خشم را نسبت به نحوه برخورد وحشیانه نیروهای جمهوری اسلامی در مناطق مرزی برانگیخته است.

پیکر سید یوسف هاشمی نوجوان ۱۷ ساله بلوچ که با شلیک مرزبانان در زابل کشته شد.
سیاوش دارابی نیم‌رخ
اشتراک‌گذاری:

برچسب‌ها


مطالب مرتبط

بیشتر از صدای کرمانشاه کشف کنید

برای ادامه خواندن و دسترسی به آرشیو کامل، اکنون مشترک شوید.

ادامه مطلب